Primärvården kan bli dottervarumärke: ”Ingen har sagt att vi skulle bolagisera”
Lisa Flinth (L), ordförande i primärvårdsnämnden i Region Skåne. Foto: Liberalerna/TT
Det blir ingen bolagisering av varken Skånes primärvård eller kollektivtrafik. Men precis som Skånetrafiken i dag är ett dottervarumärke till Region Skåne, finns det en önskan och pågående utredning om att primärvården ska gå samma väg.
Senaste nytt
2026-06-17
Klimatkorrespondenten Erika Bjerström får Anna Lindh-priset
2026-06-17
Treklövern måste ta ansvar för äldreomsorgens kris
2026-06-17
Sverige möter Nederländerna på storbild i Helsingborg
2026-06-17
Var fjärde sjuksköterska har sagt upp sig – regionen anmäls
2026-06-16
Sixten Joaquim Mohlin: ”Underdogs, men ett underskattat landslag”
2026-06-16
Att sänka straffåldern till 14 år är knappast någon seger
2026-06-16
Lund sparade 38 miljoner liter vatten under 2025
2026-06-16
Vårdbiträden tjänar minst – “Vi vill inte ha kvar yrket”
2026-06-15
Tidigare Kap Verde-spelaren: Allt annat än förlust vore ett mirakel
2026-06-15


