228 miljoner till koldioxidavskiljning i Helsingborg
Publicerad den 28 juni 2025
Många har ögonen på arbetet med koldioxidavskiljning på Filbornaverket. Foto: Öresundskraft
Öresundskraft har beviljats 228 miljoner kronor i stöd från Energimyndigheten för byggnationen av en anläggning för koldioxidavskiljning, Innozhero, vid Filbornaverket i Helsingborg.
Senaste nytt
2026-06-18
Finansministern KU-anmäls efter tveksamheter kring rekonstruktion av BRA
2026-06-18
Sju sektionschefer i cancervården lämnar sina uppdrag
2026-06-18
Nytt samarbete ska påskynda järnvägsutbyggnad mellan Hässleholm och Lund
2026-06-18
Sluta hoppas på Riksbanken – börja bygga Sverige igen
2026-06-18
Miljardprojektetet i Trelleborg: ”För sent att dra i handbromsen”
2026-06-18
Helgguiden: Midsommarsväng, klubbpuls, folkmusik och historiska vingslag
2026-06-17
Klimatkorrespondenten Erika Bjerström får Anna Lindh-priset
2026-06-17
Treklövern måste ta ansvar för äldreomsorgens kris
2026-06-17
Sverige möter Nederländerna på storbild i Helsingborg
2026-06-17


