Tonåringar åker gratis med Skånetrafiken hela sommaren: ”Gör dem självständiga”
”Det är helt fantastiskt att vi får det gratis”, säger Bill Axelsson, 14, från Lund som syns till vänster. Abed Rahma och Hanna Wall till höger är också positiva. Foto: Agnes Norup
I Lunds kommun åker alla ungdomar födda 2007-2010 gratis buss och tåg hela sommaren.
– En viktig del i deras utveckling att kunna röra sig själva, säger Louise Rehn Winsborg (M), ordförande i tekniska nämnden.
Senaste nytt
2026-06-11
Regeringen backar om fängelse för 13-åringar – men även nytt förslag kritiseras
2026-06-11
Med Trump vid rodret blir VM en riktig rövartillställning
2026-06-11
Bättre arbetsmiljö när smart bevattning sparar tid och vatten
2026-06-11
När fotbollens själ säljs bit för bit
2026-06-10
Vänsterpartiet vill höja lägstalönerna i Malmö
2026-06-10
Ny granskning av laroupphandling efter kritik mot läkare
2026-06-10
Inga mer permanenta uppehållstillstånd
2026-06-10
Jämställdheten i Sverige stannar av och backar
2026-06-10
Stor guide: Här ser du fotbolls-VM 2026 i Skåne – lista kommun för kommun
2026-06-10



