Skola hade lektion i fascism – pekade ut elever
En gymnasieskola i Hässleholm pekade ut en elev för att exemplifiera uppdelning av människor. Foto: Viktoria Bank/TT
En lärare på en kommunal gymnasieskola i Hässleholm pekade ut elever för att exemplifiera uppdelning av människor. Syftet var att lära ut och kritiskt granska olika ideologier. Nu kritiserar DO skolan och begär att kommunen betalar ut skadestånd till eleven.
Senaste nytt
2026-06-17
Klimatkorrespondenten Erika Bjerström får Anna Lindh-priset
2026-06-17
Treklövern måste ta ansvar för äldreomsorgens kris
2026-06-17
Sverige möter Nederländerna på storbild i Helsingborg
2026-06-17
Var fjärde sjuksköterska har sagt upp sig – regionen anmäls
2026-06-16
Sixten Joaquim Mohlin: ”Underdogs, men ett underskattat landslag”
2026-06-16
Att sänka straffåldern till 14 år är knappast någon seger
2026-06-16
Lund sparade 38 miljoner liter vatten under 2025
2026-06-16
Vårdbiträden tjänar minst – “Vi vill inte ha kvar yrket”
2026-06-15
Tidigare Kap Verde-spelaren: Allt annat än förlust vore ett mirakel
2026-06-15


