Facket om ambulansfallet: ”Ingen ska behöva dö på jobbet”
Minnesstund i Borgarparken i Hudiksvall för att hedra den kvinnliga ambulanssjukvårdare som blev dödad i tjänsten i Harmånger, Nordanstig på lördagen. Foto: Mats Andersson.
En ambulansanställd dog i helgen till följd av sina skador efter en utryckning där ett överfall eskalerade.
Händelsen har väckt starka känslor och en debatt om ambulanspersonals utsatthet i tjänsten.
Senaste nytt
2026-06-18
Finansministern KU-anmäls efter tveksamheter kring rekonstruktion av BRA
2026-06-18
Sju sektionschefer i cancervården lämnar sina uppdrag
2026-06-18
Nytt samarbete ska påskynda järnvägsutbyggnad mellan Hässleholm och Lund
2026-06-18
Sluta hoppas på Riksbanken – börja bygga Sverige igen
2026-06-18
Miljardprojektetet i Trelleborg: ”För sent att dra i handbromsen”
2026-06-18
Helgguiden: Midsommarsväng, klubbpuls, folkmusik och historiska vingslag
2026-06-17
Klimatkorrespondenten Erika Bjerström får Anna Lindh-priset
2026-06-17
Treklövern måste ta ansvar för äldreomsorgens kris
2026-06-17
Sverige möter Nederländerna på storbild i Helsingborg
2026-06-17


