Landskrona lex Sarah-anmäler två nya dödsfall inom hemtjänsten
Publicerad den 23 juni 2026
En äldre person får hjälp med dryck. Foto: Oscar Olsson/TT
Två personer med hemtjänst i Landskrona har avlidit efter att ha skrivits ut från sjukhus. I båda fallen bedömer kommunen att de borde ha haft stöd nattetid. Nu lex Sarah-anmäler Landskrona stad händelserna.
Senaste nytt
2026-06-23
Landskrona lex Sarah-anmäler två nya dödsfall inom hemtjänsten
2026-06-22
S i Malmö lovar 50 miljoner till ungdomsidrotten
2026-06-22
Varannan skåning missnöjd med järnvägen
2026-06-22
Punktligheten för tåg den högsta på tre år
2026-06-22
Ny utbildning om AI ska stärka mediemedvetenheten
2026-06-22
Kortare väntetid för bostad åt unga i Skåne
2026-06-22
Med försvarsmakten som granne: ”Militären har alltid företräde på något vis”
2026-06-21
Rejäl ökning av bensin och diesel efter tidigare minskning
2026-06-21
Arbetslösheten beror såklart inte på invandrare eller latoxar
2026-06-21

