Flera timmar innan larmpersonalen ryckte ut – två personer dog
Publicerad den 12 maj 2026
Hemtjänsten i Landskrona svarade inte på larm. Detta resulterade i att två brukare dog under februari månad. Foto: Fredrik Sandberg/TT
Under loppet av en månad avled två personer i Landskrona efter att larmpersonalen dröjt med att åka ut på trygghetslarm. I bägge fallen tog det drygt två timmar innan personalen kom. Nu har Landskrona stad anmält sig själva.
Senaste nytt
2026-06-27
Många unga använder AI för råd och stöd
2026-06-27
Hälsa och infrastruktur kan fara illa i extremvärmen – tänk på det här
2026-06-27
Kritiskt låg vattennivå får Länsstyrelsen att agera
2026-06-26
Socialdemokraterna kräver extra fullmäktige efter dödsfallen i äldreomsorgen
2026-06-26
Fokus på skuld och försoning i ny film om Robin Hood
2026-06-26
Underhållande dokumentär om fotbollsmatchen som hade allt
2026-06-26
Muslimska elever hånades och skolan följde IDF på sociala medier
2026-06-25
HSB Malmö erbjuder simskola för sina medlemmar
2026-06-25
Skyddsjakt på varg som angrep ponny
2026-06-25

