Byggjätte delar ut miljoner till aktieägare – samtidigt minskar personalstyrkan
Det är lågkonjunktur i byggbranschen. Den skånska byggjätten Peab har sagt upp både bygg- och anläggningsarbetare. Samtidigt höjer företaget aktieutdelningen till sina ägare kraftigt. Foto: Anders Wiklund / Scanpix/TT
Peab redovisar sämre vinstresultat än 2024 och har färre egenanställda. Samtidigt ökar utdelningen till bolagets aktieägare kraftigt. En trend som pågått ett bra tag, menar Byggnads ordförande Jonas Sjöberg.
Senaste nytt
2026-06-17
Klimatkorrespondenten Erika Bjerström får Anna Lindh-priset
2026-06-17
Treklövern måste ta ansvar för äldreomsorgens kris
2026-06-17
Sverige möter Nederländerna på storbild i Helsingborg
2026-06-17
Var fjärde sjuksköterska har sagt upp sig – regionen anmäls
2026-06-16
Sixten Joaquim Mohlin: ”Underdogs, men ett underskattat landslag”
2026-06-16
Att sänka straffåldern till 14 år är knappast någon seger
2026-06-16
Lund sparade 38 miljoner liter vatten under 2025
2026-06-16
Vårdbiträden tjänar minst – “Vi vill inte ha kvar yrket”
2026-06-15
Tidigare Kap Verde-spelaren: Allt annat än förlust vore ett mirakel
2026-06-15


