Byggjätte delar ut miljoner till aktieägare – samtidigt minskar personalstyrkan
Det är lågkonjunktur i byggbranschen. Den skånska byggjätten Peab har sagt upp både bygg- och anläggningsarbetare. Samtidigt höjer företaget aktieutdelningen till sina ägare kraftigt. Foto: Anders Wiklund / Scanpix/TT
Peab redovisar sämre vinstresultat än 2024 och har färre egenanställda. Samtidigt ökar utdelningen till bolagets aktieägare kraftigt. En trend som pågått ett bra tag, menar Byggnads ordförande Jonas Sjöberg.
Senaste nytt
2026-06-23
HVB-anställd åtalas för våldtäkt mot barn
2026-06-23
Landskrona lex Sarah-anmäler två nya dödsfall inom hemtjänsten
2026-06-22
S i Malmö lovar 50 miljoner till ungdomsidrotten
2026-06-22
Varannan skåning missnöjd med järnvägen
2026-06-22
Punktligheten för tåg den högsta på tre år
2026-06-22
Ny utbildning om AI ska stärka mediemedvetenheten
2026-06-22
Kortare väntetid för bostad åt unga i Skåne
2026-06-22
Med försvarsmakten som granne: ”Militären har alltid företräde på något vis”
2026-06-21
Rejäl ökning av bensin och diesel efter tidigare minskning
2026-06-21

